Katház Közhasznú Nonprofit Kft. engedéllyel rendelkező képző intézmény nyilvántartási száma: B/2021/00751
A képzés nyilvántartásba vételének időpontja: 2020.03.02.
A képzés nyilvántartásba vételi száma: E-000415/2014/D001
Letöltöm a képzési programot (PDF – 1,3 MB)
A képzés nyilvántartásba vételének időpontja: 2022.04.01.
A képzés nyilvántartásba vételi száma: E-2021/000214-KATHAZ/1/2022
A képzés nyilvántartásba vételének időpontja: 2020.03.02.
A képzés nyilvántartásba vételi száma: E-000415/2014/D002
Letöltöm a képzési programot (PDF – 857 kB)
A képzés nyilvántartásba vételének időpontja: 2020.04.01.
A képzés nyilvántartásba vételi száma: E-2021/000214 – KATHAZ/2/2022
A képzés nyilvántartásba vételének időpontja: 2021.10.04.
A képzés nyilvántartásba vételi száma: E-2021/000214 – KATHAZ/3/2021
A terápia görög eredetű szó, jelentése: kísérés, segítés, nyomon követés. Ilyen értelemben használjuk a mesékkel kapcsolatban is.
Boldizsár Ildikót megfogalmazásában a mese a világ megismerésének egyik módja: lehetőség az embernek arra, hogy találkozzon saját nemesebb részével, jobbik énjével, és szembenézzen azokkal a tulajdonságaival, melyek meggátolják ennek kibontakozásában. A mese példaadás, megküzdési eszköztár, emberi mintázatok gyűjteménye, tudásbázis.
A meseterápia 3 vagy több alkalmas műhelymunka keretén belül valósul meg a résztvevők szándéka szerinti tematikában: például női vagy férfi meseműhely, fiataloknak vagy idősebbeknek szóló foglalkozások.
A képzést tartja: Sólyom Andrea, meseterapeuta
A projekt célcsoportjai olyan családok, akik valamilyen pénzügyi problémával küzdenek (például munkanélküli szülők), illetve az oktatásban segítségre szoruló gyermekek és munkanélküli szüleik. A munkalehetőség, a tréningek és a gyermekek oktatása által a szociális vállalkozás összetett modellje Dreán hatással lehet a társadalmi helyzet javítására.
A projekt tevékenységeinek két fő módszertani pillére van: az oktatás és a közösség ereje.
A projekt legfontosabb része az oktatás, amely nagymértékben meghatározza a projekt eredményeinek hatékonyságát és fenntarthatóságát. Különféle oktatási módszereket alkalmazunk. Szakmai képzéseket (az intenzív fóliasátorban való mezőgazdaság és zöldségtermesztés elméleti alapjait), melyeket képzett mezőgazdasági szakemberek fognak megtartani. Ezután ún. nem formális oktatás keretében – a learning by doing módszer segítségével –, a célcsoport tagjai saját maguk is alkalmazni fogják a fóliasátrakban az addig tanultakat. A szakmai képzés mellett kompetencia- és készségfejlesztő képzéseket is tartunk. Néhány alapvető készséget és kompetenciát szeretnénk biztosítani számukra ahhoz, hogy a munka világában sikeresek legyenek, még a hosszú munkanélküliség (akár generációkon át tartó) után is, így képzéseket szervezünk az időgazdálkodás, az önbizalom és a munkamorál témakörében. Végül a projekt életciklusa után az eredmények fenntarthatóságának és a tevékenységek folytatásának biztosítása érdekében vállalkozásvezetési tanácsokat adunk a célcsoport számára (kockázatkezelés, befektetések és megtakarítások stb.).
A második módszertani pillér a közösség ereje, hiszen ez egyedülálló cselekvési és önfejlesztési forrást jelent. Ez a komplex megközelítés megteremti a szükséges alapot a mezőgazdasági tevékenység megkezdéséhez, miközben annak fenntarthatóságát a tömeges hatás és a jó példák közösségen belüli elterjedése biztosítja.
Képzési és mentorprogramunkat azzal a céllal valósítjuk meg, hogy kompetencia- és készségfejlesztéssel segítsük a középiskolás diákokat a „nagybetűs életre” való felkészülésben, illetve későbbi életútjuk, pályájuk alakításában.
A program a 2019-2020-as tanévben már második alkalommal valósul meg, az előző tanévben
20 diák vett részt a képzéseken és a mentorprogramon.
A program a következő elemekből áll: